Gdy nie chcesz parkować „pod chmurką” – wybierz jedno z poniższych rozwiązań
Każdy posiadacz samochodu, chce by ten służył mu niezawodnie w każdych warunkach. Postój „pod chmurką” raczej temu nie służy. Przy nowych samochodach, nie ma już mowy o rdzewieniu na taką skalę jak w modelach z poprzednich epok, ale wiadomo, że lepiej parkować we własnym garażu. Poniżej zebrano kilka pomysłów na wykonanie takiej budowli – zobaczmy zatem co oferują producenci.
Najczęściej wybierane garaże blaszane
Są to proste konstrukcje, szybkie w montażu, a ceny zaczynają się już od niespełna dwóch tysięcy złotych. Nowoczesny garaż blaszany, wcale nie musi przypominać „blaszaka” z dawnych lat. Wykonywany jest z materiału ocynkowanego, pokrywanego powłoką akrylową w dowolnym kolorze z palety RAL. Dostępne są również takie rozwiązania, które imitują drewno różnych gatunków. W podstawowym wyposażeniu, znajduje się brama uchylna lub dwuskrzydłowa, a zwykle za dopłatą – nowoczesna, segmentowa. Większość firm oferuje swoje blaszaki w standardowych rozmiarach, pasujące na jeden lub dwa samochody, jednak zwykle możliwe są też indywidualne zamówienia. Domówić również możemy, wykonanie bocznych drzwi wejściowych czy okna. Zaletą, przy takim lekkim garażu jest możliwość zrezygnowania z wylewki – wystarczą dobrze wypoziomowane fundamenty na obrysie lub nawet same płyty chodnikowe w narożnikach.
Niby „blaszak”, ale otynkowany
Nawet najlepiej wykonany blaszany obiekt, czasem po prostu zbyt kuje w oczy, po ustawieniu na posesji. Producenci wyszli temu naprzeciw, a w ofertach, znaleźć możemy garaże blaszane tynkowane. Łączą one zaletę szybkiego montażu, powyżej opisanych typowych „blaszaków”, z estetyką. Wykonanie różni się jedynie tym, że blacha pokrywana jest specjalnym akrylowym tynkiem – czasem bezpośrednio, a czasem z odpowiednimi masami podkładowymi – zależnie od technologii producenta. Oczywiście, kolorystyka tynku też jest praktycznie dowolna, podobnie jak wybór wyposażenia dodatkowego (okna, drzwi czy droższe modele bram). Przy tego typu obiektach, możemy zdecydować się na wykonanie ocieplania, co znacznie podnosi standard i walory użytkowe. Tynkowany garaż o konstrukcji blaszanej, poza widoczną przewagą nad typowym „blaszakiem” (estetyka), ma jeden zasadniczy minus – wyższą cenę. Na pocieszenie warto dodać, że nadal będzie taniej niż w przypadku garażu murowanego!
A może wystarczy wiata garażowa?
Dobrze wkomponowana w działkę, estetycznie spójna z domem, o nowoczesnym designie – wiata garażowa to dobre i niedrogie rozwiązanie. Jeżeli stawiając dom, nie zdecydowaliśmy się na dobudowanie dodatkowego zadaszenia na samochód, można zlecić jego wykonanie w późniejszym terminie. Najczęściej buduje się wiaty drewniane, o dachu blaszanym lub z pleksi, czasem też pokrytym papą. Dobrą opcją na częściowe osłonięcie przed warunkami atmosferycznymi, są ścianki ażurowe z listewek. Dużą zaletą wykonania wiaty, zamiast wyżej opisanych garaży jest to, że (pod pewnymi warunkami) nie wymagane jest nawet zgłoszenie jej budowy. Przede wszystkim obowiązuje tutaj maksymalna powierzchnia – 35m2 lub 50m2 (na działce zabudowanej budynkiem mieszkalnym lub przeznaczonej na taki budynek).
Najnowsze komentarze